Thursday, November 30, 2006

bloggpanikångest


oj då, jag fick lätt panikångest idag när jag var på bonkontoret o hämtade upp några nummer med elitlista-texten. anders nämne att han sett att jag skrivit att jag inte trodde på hälften av grejerna som juryn röstat fram i min blogg.
shit. fan. det var inte helt meningen att folk skulle läsa det här. eller gärna folk men när ngn som man känner gör det så är det som att visa sin dagbok i en infall av alltför öppenhjärtigt 70-talsbeteende. här har vi inga hemligheter för varandra. här är alla lika bra o fina o smarta.
men det stämmer ju inte.
och jag gick därifrån och bestämde mig för att inte skriva mer, men nu gör jag ju det ändå. tror i och för sig inte att detta är så kul att läsa för utomstående att de kommer tillbaka alltför ofta.
men,
jag tycker ändå att om det finns ngn här (mer än anders) som på något sätt känner mig så är det inte mer än rätt att ni ger er till känna. det är ok om ni läser men gör det inte i smyg. det är ett dåligt mänskligt drag att snoka.
och sen borde anders åxå skaffa en egen blogg och skriva personliga saker så att jag kan läsa den... typ öga för öga.

efter bon gick jag till ringen och hämtade upp min beställda sittpall i läderimitation och såg träslöjdsläraren som brukar dansa på mosebacke hela tre gånger. Jag tror att det är ett sign som säger: "allt är bra, mirjam bry dig inte så mycket". Eller?

och så en grej till. roligare.
tony har gift sig. caroline berättade för några timmar sen.
därav bilden
fan den killen är värd allt. hoppas att han slutar att snöa in på alla sina konspirationsteorier nu. jag ska på bröllopsfest den 15e.
han e den första jag känner som gift sig. om man räknar bort johanna som jag aldrig aldrig träffar och som gifte sig frireligiöst med en pastor.
men snart är det andra carolines tur. hon är på väg i ett plan mot NYC och grocery park men lajnus för förlovning. allt lycka till er. och jag SKA vara tärna, trots att ni inte ska ha ngn. puss

ciao ciao

0 Comments:

Post a Comment

<< Home