Wednesday, January 31, 2007

b-vitamin is the new black



Kristina har lurat in mig i en kostsam fälla. Hon har ett tag knaprat b-vitaminer (20 om dagen. dvs 200ggr rek dag intag) för att det tydligen ska vara en bra kur för huden. Efter att hon och jag ägnat åtskilliga diskussioner om vår hud och hur vi längtar efter perfekt spotless perslinshy har hon övertalat mig att vara med på en ny kur.
denna gång inte piller.
denna gång pulver.
(ska vara billigare)

så tre gånger om dagen äter jag 1 tsk b-vitamin i pulverform.

det är ngt av det äckligaste jag ngnsin smakat. efter en incident i duschen i morse kom jag på att det smakar schampo.
eftersom det är en omöjlighet att äta pulvret plain ahr jag experimenterat lite med olika vätskelösningar:
- Vatten fungerar inte så bra. svårt att lösa i kallt vatten och tar inte bort smaken.
- Te. ABSOLUT INTE: det äckligaste man kan tänka sig
- Kaffe. okej. blanda lite starkt kaffe med pulver och ha normalt kaffe bredvid som du kan skölja med.
- choklad. bäst hittills. men gör inte om mitt misstag o blanda ihop en hel kopp. då drar du bara ut på lidandet. bättre med en snabb effektiv obehagschack.

har fortfarande framför mig att testa med coca cola. kanske blir ngn sorts kemisk reaktion. när jag blandar med kaffe med mjölk inträffar faktiskt en sådan i och med att mjölken grynar sig.

jag har börjat fundera på om pulvret verkligen är b-vitamin. vi kan ju faktiskt ah blivit lurade.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home