Wednesday, October 18, 2006

jag älskar dig - nu vill jag röka

aftonbladet slog på stora trumman och firade att det var 10 år sedan vi gick om Expressen. Festen var rolig. på operaterassen och sedan vidare till cafét. lite vanliga firmafestinslag. kareaoke. fredrik o filip företagsgig. helium i chefredaktör. en fet man som dansade runt i blond peruk. massa sprit.
jag hälsade på martin von krogh (eller vad han nu heter) och mindes hur jag o mina polare krashade hans fest i fina föräldralägenheten och hur svenska-akademin-larsa moonade.sen mötte jag ykky-tobias. det var kul. han e en shysst snubbe.
matias blev apfull och vinglade på dansgolvet innan jag fick i honom ett glas vatten och skickade hem honom.
Anders blev apfull och hånglade med tv-tanten Catrine i storblommig blus tills hon sa nu räcker det, jag har pojkvän och barn hemma och skickade hem honom.
jag fick ett skamligt förslag av snygge redaktören på allt om sthlm (som tyvärr hade ett nitbälte - varför tänker inte vissa killar på detaljerna), men avböjde och han försvann hem själv i en taxi.
jag har ett bunt papper med anteckningar på. så här står det:
jag älskar dig
nu vill jag röka.

kommer inte ihåg när/var/med vem jag skrev det. måste undersöka.
vill nu bara softa... ska kolla dokusåpa om kärlekskranka bönder och sedan packa till La London och sedan städa bort det värsta grejerna innan föräldrarna kommer att låna min lght.
tjo

0 Comments:

Post a Comment

<< Home