Sunday, December 17, 2006

jag har det bästa av deras liv i min ägo

och jag vet inte vad jag ska göra med dem.
De fanns där, nedskrivna av tusen olika händer, när jag gick och la mig i går natt. Och de fanns där igen när jag vaknade.
jag läste och blev rörd. nästan som att jag ville gråta. och jag minns hur det sista björn och isak säger till mig igår var att jag absolut inte fick berätta för kristina om deras knarkupplevelser. absolut inte.
jag skrattade. varför gör de kristina till en liten mamma?

december närmar sig sitt slut och jag älskar årsbästalistor. förra året skrev jag listade jag skivor och låtar och filmer och bösker.
i år listar jag minnen. och får mina vänner och bekanta och lite löst folk som kommer i min väg att lista sina.
nedplitade på en papperstallrik är de för alltid i min ägo. kristinas "torsk-episod", att ben blev så glad att han hoppade när david kom till sverige. top gunsoundtracket i öronen på väg nerför det högsta berget i den storsta bergskedjan.
det är så vacker att jag ryser. men jag vet inte vad jag ska göra med dem.

här kommer i alla fall mina tre bästa minnen

3. acceleratorfestivalen. sommaren komprimerad till ett lyckorus. hotchipspelningen var underbar. känslan av oävervinnlighet, att inget betydde ngt mer än att samla ihop mskor till en taxi till efterfesten på spybar. det var varmt och man behövde inga ytterkläder och man kunde dansa knäna ur led och man kunde aldrig, aldrig sluta le.

2. kvällen när jag o lisa gick på avelsland på kilen, kulturhuset, sen ugglan o the plan livespelning. jag var halvsjuk, halvnere men det var fint att prata sig genom natten och ugglan är den största kramen i stockholm och Lisa är en person som jag är mycket glad att jag lärt känna.

1. hångla med chassiden i en gul taxi körande genom New Yorknatten. så mycket New York det kan bli. Avruhum var klädd i en blank broderad rock dagen till ära. det var ju trots allt pesach.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home