Monday, December 25, 2006

its all over

julafton har kommit och gått. jag har fått mina traditionsenligt fula trosor med snoopymotiv från mamma. denna gång också ett par med kermitmotiv.

normal händelse i jul: simon hittar inte sin slips han vill ha på juldagen men hittar istället en platt mink som mormor haft med från polen på sextiotalet och en doktor spegel som pappa läkare snott från "öronpol".
minken hängde ett tag på simons axel tills mamma skrikigt färdigt och la den dubbelvikt i sitt knä. läkarspegeln gick runt och alla i släkten provade den. alla såg lika dumma ut.

roligast i jul: efter en lång diskussion om autism, adhd och damp där pappa berättat att silicon valley är det ställe i världen som har högst koncentration av människor med dessa "fel" (farmors uttryck) så kommer simon in och pappa frågade hur han hade det när han jobbade i just silicon valley. Farmor ser förskräckt ut och frågar hur det var att jobba med alla dessa störda människor. kunde de kommunicera.
jag skrattade tills jag fick ont i magen.

annars var det väl som vanligt. lite bråk. lite fula klappar lite långträkig släkt när man egentligen ville hänga med syskonen och kolla pirates of the carabien.

idag har jag o nattis varit på en road trip till arboga. hon, 8 år yngre kör, eftersom jag inte har körkort och vi lyssnar på morrusey och indiepop från 2000 eftersom detta är det enda som vi har på band.

snart juldagen återvändarfest. jag e inte entusiastisk. jag längtar till sthlm och mina vänner. men sofia zika har blivit mamma och fixat barnvakt och jag fyller 28 om några månader och kanske snart kommer att dö av ålderdom så det e bäst att gå ut.

m

0 Comments:

Post a Comment

<< Home