Wednesday, December 06, 2006

en blind date

ska jag på.
på tisdag.
shiiiit. har aldrig gjort det förut. men eftersom jag förra nyåret lovade mig själv att bli en modigare människa ska jag genomföra. Mest kommer det faktiskt bli kul. Och egentligen var jag nog ganska på när iden framfördes av Anna på jobbet.
Killen i fråga är giterrvirituos. jag har kollat in hans myspacesida. liten Sting skippar lutan och går för gitarren. Men jag kan faktiskt inte riktigt denna musik. Han verkar i alla fall vara ett pro. Och han verkar vara söt.
jag som efter helgen bestämde mig för att bara gå för hårda killar. hmm... får se om det löftet bryts.

jag har involverat flera av mina vänner i händelsen och alla har gett mig fina råd.
så här kommer kvällen att avlöpa.
vi möts på den avtalade platsen kl 20 på tis. (frågan om vi ska äta eller inte är ännu inte avklarad. mat kan ju bli lite awkward)
jag vill att han ska ha en röd ros i fickan, men det vet jag inte riktigt om han accepterade.
min först fråga blir:
"hur kommer det säg att just du valde att gå på den här dejten med just MIG?" (Marcus)
sen ska jag köra olika pest eller kolera-grejer för att kolla om han har humor (Caroline)
jag ska bära kjol - eftersom det kan kännas uppstyltat och överdrivet uppklätt om man har kjol andra dejten ifall det blir ngn(Anna)
jag ska fråga: "Med tanke på gitarrarrangemanget - vilken tycker du är världshistoriens bästa låt?" (Oscar)
jag ska span a in hans skärp och bälte - signalerar om han e lika nördig som killen i helgen (Lina)
Jag ska ha slokhatt (Mirjam)
och sen ska jag sitta tyst resten av dejten (Anna)

ska bli kul.

mer förslag är välkomna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home