Thursday, November 02, 2006

McDonalds som mättar ångesten och smältsnö som släcker törsten

snökaoset igår fick mig att tänka på mitt favorit south parkavsnitt. det där när halva byn stängs in i skolbyggnaden under en natt utan att kunna komma ut. nöden har ingen lag och de började snabbt bli en alive stämning på de instängd. if wewant to survive the night we must eat. sen börjar de leta frivilliga kamrater att äta upp. de slutar med att de kannnibalerar sig igenom halva gruppen under en natt.

precis så var det på t-centralen. alla var fast och tågen var sjukt försenade och alla åt macdonalds. har aldrig sett en så skräpig plats i sveriges historia... förutom hultsfred.
mat som mättar ångesten.
en kvinna hade åxå gjort sig ett litet hem i utrymmet där 3s försäljare brukar stå. mellan reklamskyltarna och deras desakr hade hon slagit sig ner med bok, bagage och mcdonalds.

roligaste notisen hade aftonbaldets hemsida. "de bajsar ute på vägarna".
jätte alive i hela den notisen... måste nog lägga ut den. notera smälta vatten grejen. killen verkar klara allt.

”Folk bajsar på vägen”
Kaos utbröt på Essingeleden. Många övergav sina bilar och fortsatte till fots när köerna inte rört sig på timmar.
– Snart måste jag smälta snö och lapa i mig. Jag har suttit här i snart fem timmar utan mat eller vatten och börjar bli snurrig i huvudet, säger Mikael Ivarsson, 58.
– Folk går ut ur sina bilar och bajsar på vägen. Det är totalstopp, man tar sig inte framåt.
/Jill Sjölund

jag var tvungen att ta med artikelförfattarens namn. lite kredd ska hon ha som skrivit en sådan fin text.
mirre

0 Comments:

Post a Comment

<< Home