Monday, October 30, 2006

no pain no glory


ibland gör man bort sig mycket. ibland gör man bort sig lite mindre. som i helgen. då var det lite mindre. jag o carro hade varit på lite gratisfest och druckit lite gratisöl och gratischampagne (nej cava poängterade gustav) på cali. sen vidare till annakhan och sen fulla till teatergrillen. softade i baren och bredvid mig stod fredrik virt. hmm... jag tänkte: jag ska inte börja prata med honom jag kommer bara bli pinsam
men vad gör jag.
jag pratar. vi jobbar ju faktiskt på redaktionerna bredvid varandra. först e jag cool. sen slår drinken till och jag börjar överentusiastiskt babbla om min o carros andra blogg hej djuret där vi har skrivit massa o just fredrik da hamsteransikte och hans jättekanintrubbel. tom gjort ett kollage av honom.
jag berättade allt.
han började fippla med sin telefon och låssades att han spottade natalia i crowden.
jag fick lätt ångest när jag vaknade massa timmar senare nästa morgon. önskar att det hade varit natalia,skulle vara roligt att se henne och rädda lite av min ära.
nu har ångesten lagt sig.
sen i lördags på inflyttningsfesten förlorade jag ett vad. vi klunsade. om han förlorade skulle han ta över min mormorslunch på söndagen och om jag förlorade skulle jag fråga ut samme fredrik v på dejt.
och sen var jag alltså tvungen att gå på ålderdomshemslunchen åxå.
typiskt mig missade jag att det blivit vintertid och kom alltså en timme för tidigt. jag fick låna för små tofflor av mormor som jag hasade runt i. under lunchen omgavs jag av typ 15 rullatorer och 3 rullstolar. en kvinna hade nyss funnit sina borttappade löständer. jag var fett bakis.
svettigt.
men det var fint att träffa mormor ändå. hon är söt
nu ska jag inte på nadas 3-års fest. jag har ont i halsen o ska fixa mimn flyttkartonger.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home