Tuesday, October 24, 2006

mormor ringde nyss


hon hade bestämt att jag skulle komma och hälsa på henne klockan 12 på söndag istället för efter 1 som vi sa när vi pratade tidigare idag. klockan 12 är inte bara ett klockslag utan det är i perfekt tid för att jag ska vara med och luncha med henne på ålderdomshemmet.

hmmm

jag tycker faktiskt att det är en jobbig upplevelse att luncha med massa 90+ judiska pensionärer. alla klagar på all mat och alla kommer inrullandes med läppstiftet på tänderna.
och jag kommer ju självklart att vara bakfull också. carro har ju inflyttningsfest på lördag. hoppas de fixar ordentlig mat i alla fall. och att det blir nice väder så kan jag och mormodern lämna byggnaden efter maten och vandra runt i naturen. men jag vet att hon kommer att vilja ta med mig in till sonja och prata gamla mövler och polen.

hittade en grym webshop. http://www.day-lab.com och eftersom jag kollat att min lön kommer att ploppa in på kontot i morgon kan jag faktiskt handla ett halsband och 2 bokstäver. trots att jag redan spenderat massa pengar i london.

var också förbi APC efter jobbet och hämtade ut min people:sthlm-lön. det blev en svart tunika med fina knappar och en kortärmad vit stickad blus. fint fint.

nu ska jag se "stalker" som hyrdes på götgatan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home